Bli uppringd av Teletal

Den som arbetar inom kommuner, landsting, myndigheter eller annan verksamhet behöver känna till Teletal. Du kan bli uppringd av någon som använder Teletal eller behöver ringa upp någon som har behov av hjälp under samtalet. Teletal kan då användas omvänt.

  • Ta kontakt med Teletal via 020-22 11 44 och be tolken ringa upp den du söker och som är i behov av Teletals stöd.
  • Vänta kvar medan Teletalstolken förbereder samtalet med den du söker. Tolken kopplar sedan in dig i samtalet. Teletal finns med under hela samtalet och hjälper till.

Teletal ger stöd med anteckningar, förtydligar eller hjälper till på annat sätt. Samtalet ska ske på svenska och det krävs ingen förbokning eller tillstånd för att ringa med hjälp av Teletal.

Teletal är en kostnadsfri samhällstjänst tillgänglig för alla.

Hur ser er tillgänglighet ut?

Hur ser kontaktinformation ut på er webbsida?

  • Bara ett telefonnummer? Öka tillgängligheten och informera om att Teletal kan ge personligt stöd vid telefonsamtal. På er kontaktsida kan ni kort skriva att man kan ringa er via Teletal på 020-22 11 44. Teletal kan vara ett stöd genom knappval eller hjälpa till med anteckningar från samtalet.

 

Kontakta Teletal för mer information info@teletal.se.

Ytterligare info

ÖPPETTIDER

Vardagar 07.30–20.00

Helger 12.00–16.00

Telefon: 020-22 11 44

RINGER DU FRÅN UTLANDET?

Telefon: 0046-8-21 11 19

Teletal fungerar i hela Sverige.

Samtal till utlandet är tillåtet i högst 3 minuter.

RING SOS ALARM VIA TELETAL

Under Teletals öppettider kan vi hjälpa till med samtal till SOS Alarm. Dessa samtal prioriteras. Telefon: 0200-22 11 12

KONTAKTA TELETALS KUNDTJÄNST

Vardagar 09.00–15.00

Telefon: 0240-69 54 55

E-post: kundtjanst@teletal.se

Vid frågor, synpunkter eller utskick av informationsmaterial